De impact van interactieve video op leren en performance

Dinsdag 30 november, 10:00

Sprekers

  • Jeroen Krouwels, directeur HiHaHo

Inhoud workshop

Sinds 2021 bestaat al 80% van al het internetverkeer uit online video. Dit fenomeen heeft ook geleid tot andere manieren van leren. Wist je dit bijvoorbeeld: 70% van alle zoekopdrachten op YouTube zijn gericht 'how to'-video's, dat zijn 2 miljard how-to video’s per dag! 97% van de internetgebruikers zegt dingen beter te begrijpen door een video te bekijken. 90% van je cursisten kan na 3 dagen nog navertellen wat er in een video is getoond, terwijl slechts 10% dit kan op basis van een (op tekst en plaatjes gebaseerde) e-learningmodule. De belangrijkste trend op internet is deze: we gaan van lezen naar kijken, wat ook een serieuze impact heeft op leren. En dus op verwachtingen van lerenden.

In deze sessie bespreekt Jeroen Krouwels, CCO van hihaho.com het belang van het betrekken van je cursisten in het videotijdperk, waardoor leren effectiever wordt en het gemakkelijker wordt om belangrijke informatie te onthouden. Hij laat zien hoe de combinatie van storytelling en interactiviteit in video ongekende nieuwe mogelijkheden voor leren creëert. En hoe video voor micro-learning en performance support tot diep in het werkproces geïntegreerd kan worden. Hij zoomt in op wat werkt en wat niet, en kijkt vooral naar lessen uit wetenschappelijk onderzoek en toepassing in de praktijk. Verder duiken we in de unieke eigenschappen van interactieve video als het gaat om het genereren van data: met interactieve video kun je gegevens verzamelen van elke klik in elke seconde van elke interactie. Learning analytics in optima forma. Tijdens de sessie laten we voorbeelden zien van verschillende toepassingen van videoleren en laten we concreet zien hoe ook het toetsen van kennis en kunde met behulp van interactieve video’s kan plaatsvinden.

 

The 5 Moments of Need® Academy Europe maakt gebruik van cookies om uw gebruiksgemak te verbeteren. Algemene voorwaarden Privacy statement Accepteer cookies